27 juli 2013

Plastic weekoverzicht afl. 9

Deze week hebben we weinig plastic afval. Ik ben twee keer uiteten geweest en mijn partner is een paar dagen weg. Misschien ligt het daaraan.

Dit is ons plastic afval van de afgelopen week (zondag tot en met zaterdag, vandaag dus).


Hieronder volgt zoals gebruikelijk een overzicht per categorie.

Noten
Quinoa
Opbergzakjes (boterham- en diepvrieszakjes)
Dit soort zakjes heb ik al een tijdje geleden verbannen. Deze zakjes zijn nog van voor die tijd.

Vis uit de diepvries
Kruiden en specerijen
Kokosblokken
Afwasmiddel
Bodylotion
Plastic dingen: bril, brillendoos en een zakje waar een gekregen cadeautje in zat
Ik merk dat ik de laatste tijd minder tijd besteed aan dit project. Ik schrijf veel minder vaak. Dat betekent niet dat ik het opgegeven heb. Stappen vooruit gaan nu wat langzamer. Wel houd ik vast aan mijn nieuwe koopgedrag, met name wat betreft groente, fruit, peulvruchten en noten. Ook bestel ik zelden meer iets online en als ik dat wel doe, vraag ik eerst of mijn bestelling plasticvrij geleverd kan worden. Ik ga er vaker op uit, de stad in, als ik iets nodig heb. Dat scheelt enorm in zowel plastic als papier en karton.

De komende week zijn dit mijn actiepunten:
  • Vervolg zoektocht plasticvrije kruiden, met name oregano, laurierblad en basilicum
  • Plasticvrije honing kopen
  • Verslag schrijven van zoektocht naar plasticvrije duurzame, basic shirtjes

Geen opmerkingen:

Een reactie posten