10 augustus 2014

Re-Sack weggeefactie

Een van de eerste dingen die ik deed toen ik in april vorig jaar met plastiminderen begon, was het kopen van een paar Re-Sacks. Dit zijn herbruikbare zakjes voor groente en fruit. De eerste zakjes kocht ik online, maar om verpakkingsmateriaal te vermijden, kocht ik later ook een aantal zakjes in de winkel. Dat deed ik bij WAAR in Den Haag en bij GUUS in Amsterdam.

Beide heel leuke winkels trouwens! GUUS verkoopt allerlei mooie "duurzaam geproduceerde woon- en leefartikelen", bijvoorbeeld tassen van Freitag. En in het assortiment van WAAR zitten onder andere lunchzakjes, bamboe schalen, borden, maar ook Paperbags en iPad hoesjes van hout of bamboe. Ik heb er zelfs houten horloges gezien!

Ik vind de Re-Sacks gewéldig. In eerste instantie schaamde ik me een beetje voor mijn gekke zakjes. Het voelde een beetje gek om ze te gebruiken, alsof iedereen naar me keek en dacht "Wat is dat nou weer voor iets geks?". Maar dat zat uiteraard tussen mijn oren.

Al heel snel merkte ik namelijk dat zowel andere klanten in de winkel als de verkopers het een super goed idee vonden. Ik heb al zo vaak positieve opmerkingen gehad. "Wat een mooi materiaal!", "Dat bespaart echt heel veel plastic zakjes" en "Milieuvriendelijk!" zijn dingen die ik regelmatig hoor. Vaak vragen mensen me ook waar ik de zakjes heb gekocht.

De zakjes neem ik overal mee naar toe. Er zit er altijd wel eentje in mijn (rug)tas. Want stel dat ik onderweg iets lekkers tegen kom... Ik heb de Re-Sacks ook mee naar China genomen toen we hier afgelopen maart naar toe gingen. Hier in Beijing gebruik ik ze voor van alles en nog wat.






Qua gebruiksgemak doen de zakjes zeker niet onder voor een plastic of papieren zak. Integendeel. Ik sta nooit meer te pielen om een plastic zakje open te krijgen. Als ik de producten moet wegen en er een sticker op moet plakken, dan plak ik die gewoon op de Re-Sack. Op katoen plakken stickers natuurlijk niet zo goed als op papier of plastic, maar ze zaten er thuis nog op, dus ook dit is geen obstakel. Omdat de zakjes toch iets wegen, weeg ik sommige dingen zoals rode pepers eerst los om ze daarna pas in een Re-Sack te doen.

De Re-Sacks zijn gemaakt van biologisch katoen (GOTS gecertificeerd) en geproduceerd met eerlijke lonen.

En vandaag mag ik een setje weggeven! Het setje bestaat uit 1 Re-Sack Net, 1 Re-Sack Small en 1 Re-Sack Voil. Wil je deze zakjes winnen, laat dan een reactie achter onder dit artikel waarin je laat weten waarom je nog geen Re-Sacks hebt aangeschaft en waar je ze voor wil gebruiken. Laat ook het adres van je website of je mailadres achter zodat ik je kan bereiken als je gewonnen hebt. Je kunt meedoen tot het einde van deze maand. Begin september kies ik een winnaar en krijg de winnaar de zakjes thuisgestuurd door Re-Sack. Leuk als je meedoet aan deze weggeefactie!

Lees ook:

6 opmerkingen:

  1. Leuk dat je meedoet Monique! Je blog leest trouwens lekker weg :) Heb nu zin om te fietsen, maar helaas heb ik geen fiets hier (Beijing) en is het verkeer ook gewoon veel te druk.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb de Re-sack en vind ze geweldig, maar .......... probleem is ik heb er niet genoeg. Zou er dus best een paar bij willen winnen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat tof dat je ze al gebruikt! Super handig zijn de zakjes, hè? Mocht je winnen, hoe weet ik je dan te vinden? Zorg dat je begin september hier weer even komt kijken of laat een emailadres/website achter :)

      Verwijderen
    2. Vandaag je hele blog vanaf het begin gelezen. Inspirerend! Wacht met spanning de Re-sack verloting af.

      Verwijderen
    3. Lisette, van harte gefeliciteerd, je hebt een setje Re-Sacks gewonnen. Kun je zo snel mogelijk contact met me opnemen? Je kunt me mailen via info apestaartje plasticfreetuesday punt com.

      Verwijderen