14 februari 2014

Offline kleding winkelen

Het kopen van nieuwe kleding stel ik eindeloos uit. Maar mijn garderobe is nu echt aan vernieuwing toe. Als ik nieuwe kleding koop, dan het liefst items die tijdloos en mooi zijn, een goede pasvorm hebben, op een duurzame manier geproduceerd zijn en van duurzame materialen. Ik vind het moeilijk kleding te vinden die aan al deze eisen voldoet. Tot voor kort kocht ik mijn kleding vaak online. Zo hoef ik niet winkel in, winkel uit op zoek naar duurzame kleding, maar is een druk op de zoek knop voldoende.

Helaas betekent online winkelen vaak een enorme berg afval, met name plastic afval. Daarom zoek ik nu naar offline alternatieven. En met succes! Gisteren was ik bij Nukuhiva in Amsterdam. Dat is een winkel met duurzame, hippe kleding.
Hip, stijlvol en duurzaam, dat is waar Nukuhiva voor staat. Wij kiezen bewust voor fair trade en modelabels die produceren met respect voor mens en natuur. De door ons geselecteerde  fair trade merken maken hun kleding en accessoires met duurzaamheid als belangrijke richtlijn.  Bijvoorbeeld door gebruik te maken van biologisch katoen of andere natuurvriendelijke materialen. En daarmee staat die jeans niet alleen goed, het voelt ook goed. Bron: www.nukuhiva.nl
Ik vond er nieuwe jeans van het merk Kuyichi, een top van Alchemist en een portemonnee van Oh My Bag. De broek en top zijn gemaakt van biologisch katoen en de fair-trade portemonnee is gemaakt van eco-leer. Idealiter had ik natuurlijk zelf een tas meegenomen, maar gek genoeg was ik die vergeten. Stom.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten