28 oktober 2013

Plastic weekoverzicht afl. 18

Dit is ons plastic afval van de afgelopen twee weken.


Van die twee weken hebben we een week lang familie (twee volwassenen en een kind) uit het buitenland op bezoek gehad. Zij kochten zelf ook nog wat plastic, zie hieronder.


Zoals gebruikelijk volgt hieronder een overzicht per categorie.

Kokosblok

Kokos gebruikte ik vaak als ik ontbijtmuffins bak. In plaats van kokos gebruik ik nu banaan en een paar eetlepels kokosolie uit een glazen pot.


Kaas

Restje kaas, een paar weken gekocht vanwege een speciale gelegenheid.

Kruiden en specerijen

Kruiden en specerijen hebben we een tijdje geleden los gekocht bij een kruidenier in Utrecht. Wel hebben we nog een aanzienlijke voorraad kruiden in plastic verpakking liggen die we nu nog op moeten maken.


Vis uit de diepvries
Dopje van een fles sojasaus
Walnoten

Dit is een oud zakje walnoten. Noten kopen we tegenwoordig los bij de notenwinkel of bij Ekoplaza op de Weimarstraat in Den Haag


Vijgen
Tempe, inderdaad een Enorme Berg
Vieze, oude plastic tas (stinkschoenen!) en plakband
Scrubgel en zonnebrandcreme
Sinds ik het boek "Badskumt" heb gelezen, wordt mijn collectie douche- en verzorgingsproducten steeds kleiner. In zonnebrandcreme geloof ik sowieso niet. Green Evelien heeft daar een leuk artikel over geschreven waar ik me wel in kan vinden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten