13 juli 2013

Plastic weekoverzicht afl. 7

Eindelijk! Veel minder plastic! Hieronder mijn plastic afvalberg van de afgelopen week.


Hieronder zoals gebruikelijk een overzicht per categorie.

Peulvruchten
Peulvruchten kopen we tegenwoordig los op de markt. Deze kikkererwten zijn van een tijdje geleden.

Noten
Noten (waar je weer notenmeel van kan maken) heb ik plasticvrij bij Ekoplaza gevonden. Wel hebben we nog wat plastic verpakkingen liggen, dus de komende tijd nog wel af en toe plastic afval van noten. En van peulvruchten (zie hierboven).

Kruiden
1 diepvrieszak en 1 gewoon zakje
Ik gebruik geen plastic zakjes als "opbergers" meer. Toch blijven ze me achtervolgen. Ik heb nog wat dingen in de vriezer liggen in plastic zakjes en ook in de voorraadkast liggen er nog wat dingen in plastic (boterham)zakjes verpakt.

Gist
Vis uit de diepvries
Kokosblokken
Dingetje van een flessendopje
Kaas
Huishoudelijke artikelen: toiletpapier, handschoenen, azijn, vuilniszak
Tandenborstel
Plastic in een postpakket
Dat er toch nog wat plastic op de deurmat is beland komt door een bestelling van een studiegerelateerd hulpmiddel dat niet offline te koop is. Helaas werd het ding in een enorme doos en wat plastic bezorgd.

Ik was aangenaam verrast door de afname van onze hoeveelheid plastic. Kleine veranderingen in koopgedrag leveren inderdaad iets op. Leuk om dat te zien. 

De komende stappen in mijn plastic minimalisme project worden een uitdaging, want ik ben begonnen met de laaghangende vruchten. Nu zijn de hooghangende vruchten aan de beurt. Het wordt het echt zoeken naar oplossingen voor die laatste loodjes.

Actiepunt voor de komende week:
  • Plasticvrije tandenborstel zoeken

Geen opmerkingen:

Een reactie posten