12 mei 2013

Plastic afval hergebruiken

Vandaag ontving ik mijn online bestelde basic shirtje van Miss Green. Het is een hemdje van biologisch katoen. Ik heb al vele duurzame, biologische, fairtrade kledingmerken getest, maar eerlijk gezegd vond ik de kledingstukken bijna altijd teleurstellend, vooral qua ontwerp en pasvorm.

Door de positieve reviews op de website van Miss Green, heb ik de gok toch maar weer gewaagd. En naar tevredenheid! Ontwerp, pasvorm en materiaal zien er goed uit. Een aanrader dus, Miss Green.

Minder blij was ik met het verpakkingsmateriaal dat ik er gratis bij kreeg. Twee lagen plastic en een laag papier.


Toevallig heb ik net een envelop nodig voor het opsturen van iets wat ik via Marktplaats verkocht heb. Daar gebruik ik de plastic zak voor die ik bij mijn shirtje kreeg.

Zo krijgt het plastic een tweede leven. En ben ik er vanaf. Telt dus niet mee in mijn plasticverzameling van deze week.

Het beste zou zijn als ik geen gratis plastic afval bij mijn aankopen krijg. Of maximaal een laag. Of alleen een papieren laag.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten