11 mei 2013

Per dag groeit plastic soep met een vierkante kilometer

Dat zegt op Gijsbert Tweehuysen op radio 1.

Vanaf vandaag ga ik mijn plastic afval apart inzamelen. Dat heb ik tot nu toe vermeden omdat ik het gedoe vind. Nog een extra afvalemmer (naast papier en glas) in mijn toch al kleine keuken. Bovendien moet ik mijn plastic afval zelf naar een plastic container brengen. En die staat dan weer op een andere plaats dan de papier- en glascontainers. Plastic apart inzamelen kan dus wel, maar tot nu toe vond ik het teveel moeite.
Een andere reden om plastic niet te scheiden is dat ik stiekem niet met mijn eigen plasticberg geconfronteerd wil worden. Maar aan de andere kant: meten is weten. Als ik niet weet hoeveel plastic afval ik nu produceer, dan weet ik ook niet hoeveel ik uiteindelijk plastiminder.

Ik heb even opgezocht wat ik bij het plastic afval mag doen. Dat is de onderstaande lijst. Ik ben benieuwd hoeveel plastic ik verzamel de komende tijd. Volgende weekend komt hier een foto van mijn plastic afval collectie.

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten