7 november 2013

Snackbag

Voor onderweg of op mijn werk neem ik vaak snackgroente mee. Niet verpakt in zo'n plastic beker zoals je kunt vinden op de groenteafdeling in de supermarkt of in een plastic zak van de AH-to-go, maar gewoon, zelf gesneden en verpakt. 

Mijn favorieten zijn wortels en rode kool. Die nam ik meestal mee in een bakje van rvs, maar echt handig is dat niet, want het bakje is groot en weegt ook wat. Samen met mijn lunchbakje (ook van rvs) wordt mijn tas zo echt gigantisch. Dus daarom een nieuwe snackbag.


Ik had al iets soortgelijks van het merk Keep Leaf. Die is echter gemaakt conventioneel katoen en heeft een waterafstotende nylon binnenkant. De productie van katoen zorgt voor veel (milieu)problemen. Hetzelfde geldt voor het bleken en verven van het materiaal. Voor het maken van nylon worden grondstoffen uit de olie-en gasindustrie gebruikt. Ook niet per se duurzaam. Daarnaast ben ik niet helemaal tevreden met hoe mijn Keef Leaf zakje er inmiddels uitziet. Het wit op de stof wordt niet echt wit meer en het klittenband rafelt.


Op Etsy vond ik het winkeltje The High Fiber. Daar vond ik mijn nieuwe snackbag. De buitenkant is gemaakt van een mix van biologisch katoen en recycled hennep. De binnenkant is van biologisch katoen. Wel zo prettig om mijn snackgroente niet in de buurt van (landbouw)gif te bewaren. 

Aan de bovenkant van het zakje zit klittenband. En de onderkant is zo gemaakt dat het zakje rechtop kan staan. Er passen zeker twee boterhammen in. Misschien meer.

Het zakje kostte 9 dollar. Met verzendkosten was ik $15,50 kwijt. Dat is ongeveer €12. De (verzorgen van de) verzending duurde erg lang, ongeveer vier weken. Ik had gevraagd of het zakje zonder plastic verstuurd kon worden. Dat kon. Ik ontving het in een simpele papieren envelop met daarin alleen de snackbag en twee kleine kaartjes met de groetjes van de maakster.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten