14 november 2013

Plasticvrij op de markt!

Deze en vorige week heb ik weer eens boodschappen gedaan op de biologische markt in Den Haag. Die markt staat naast op de Hofplaats. Dat is het plein naast het Tweede Kamer gebouw. De marktkraam waar ik mijn peulvruchten, haver, quinoa en gedroogde vruchten koop was al een tijdje niet op de markt aanwezig. Ik was bang dat de marktkoopman niet meer terug zou komen, maar hij bleek vanwege gezondheidsredenen afwezig te zijn. Ik was dolblij hem terug te zien, want onze voorraadkast werd leger en leger. Dit was mijn oogst.


Vorige week kocht ik 500 gram witte quinoa, 1 kg kikkererwten, 1 kg witte bonen en 1 kg havervlokken. Voor de peulvruchten en de havervlokken had ik mijn eigen Re-Sacks meegenomen. Verder kocht ik 1 ons zongedroogde tomaten en een krappe 2 ons gedroogde vijgen. Hiervoor had ik mijn eigen lege glazen potten meegenomen.


Deze week kocht ik alleen 500 gram witte quinoa, 2 ons zongedroogde tomaten en 1 kg witte bonen op de markt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten