15 september 2013

Plastic weekoverzicht afl. 13

Plastiminderen wordt een steeds grotere uitdaging. Dit komt omdat ik eerst stopte met het kopen van producten die relatief makkelijk plasticvrij te vinden zijn. Nu vergt het meer creativiteit om plasticvrije oplossingen te vinden.

Hieronder ons plastic afval van afgelopen week (zondag t/m zaterdag).


Zoals gebruikelijk volgt hieronder een overzicht per categorie afval.

Kruiden en specerijen
Bakpoeder

Sinds deze week bak ik met zuurdesem (en baking soda), dus bakpoeder zal ik niet meer kopen.

Dopje van een potje taartdecoratie (lang over de houdbaarheidsdatum)
Quinoa

Quinoa koopt ik voortaan los, op de biologische markt.

Kokosblokken
Peulvruchten

Dit is een oude verpakking zwarte bonen uit de voorraadkast. Sinds een paar maanden koop ik peulvruchten los op de markt.

Suiker
Vis uit de diepvries
Cosmetica: tandpasta, tandenborstel, nagelvijl, scheermesje
Gebruiksproducten: Verpakking van een boek, batterij, oordopjes, stukje plakband
Huishoudelijke artikelen: Schoonmaakazijn, toiletpapier, vuilniszak

Actiepunten voor komende week:

Geen opmerkingen:

Een reactie posten