31 augustus 2013

Plastic weekoverzicht afl. 11

Er is een trend aan het ontstaan. Ook deze week weinig plastic afval. 


Hieronder volgt zoals gebruikelijk een overzicht per categorie.

Hoekje van zak zwarte bonen

Tegenwoordig koop ik gedroogde peulvruchten op de markt. Dit is van een zak zwarte bonen die nog in de voorraadkast lag.

Kruiden en specerijen
Quinoa

Quinoa koop ik voortaan in kartonnen verpakking bij Albert Heijn of eventueel op de markt.

Plastic boterhamzakje

Dit zakje gebruikte ik voor het invriezen van een portie zuurdesem. Als mijn ingevroren voorraad zuurdesem op is ga ik een nieuwe zuurdesem maken die ik in de koelkast ga bewaren.


Bakpoeder
Kokosblokken
Hoekje van plastic theeverpakking
Vis uit de diepvries
Deksel van een pot pindakaas
Folie van een stukje kaas
Schoonmaakproducten: Azijn en afwasmiddel
Cosmetica rommel

Stukje tape

Actiepunten voor komende week:

  • Glazen potten sparen voor als ik losse kruiden ga kopen.
  • Plasticvrije bakpoeder vinden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten