13 juni 2013

Voedselverspilling

Onlangs hoorde ik een interview met Louise Fresco op Radio 1. Dit was in het kader van Wereldmilieudag. Het thema dit jaar was think-eat-save. Dit zette mij aan het denken over mijn eigen gedrag wat betreft het weggooien van voedsel. Hoewel ik het liever niet toegeef, gooi ik af en toe eten weg omdat het te lang heeft gelegen en daardoor niet meer eetbaar is. Om inzicht te krijgen in mijn eigen voedselverspilling ga ik alles wat we weggooien opschrijven. Ik heb een papier op de koelkast gehangen en er een potlood bij gelegd zodat we direct bij het weggooien een notitie kunnen maken. Over een maand wil ik kijken hoeveel we hebben weggegooid en hoe we voedselverspilling kunnen verminderen en voorkomen.
Kastad mat is Zweeds voor weggegooid eten

Geen opmerkingen:

Een reactie posten