7 mei 2013

Meerkoet op eigen plastic eiland

Vandaag gespot ergens midden in de stad.

Triest.

Weer een reden om door te gaan met plastiminderen. 

Vandaag heb ik kort rondgekeken naar azijn in een plasticvrije verpakking of zelfs zonder verpakking. Azijn om mee te schoonmaken. Ik weet eigenlijk niet goed wat het verschil is tussen schoonmaakazijn en keukenazijn. Er staat me iets van bij dat de Keuringsdienst van Waarde er ooit een aflevering aan heeft besteed. Misschien moet ik die maar eens kijken.

Get Microsoft Silverlight


Als ik azijn in een  plasticvrije verpakking wil dan betekent dat azijn in een glazen fles. Bij de AH zijn er verschillende azijnen in een glazen fles, bijvoorbeeld 250 ml witte wijnazijn (€1,11), 250 ml AH puur&eerlijk biologische witte wijn azijn (€1,17) of 500 ml AH kruidenazijn (€0,99). Maar is het niet een beetje duur en zonde om dit soort azijn door het toilet te spoelen als toiletreiniger? Aan de andere kant gebruik ik natuurlijk ook geen liters azijn.

Azijn is ook los te koop, bijvoorbeeld bij Oil&Vinegar. De goedkoopste azijn van de tap kost daar €5,50 per 250 ml. Dat is natuurlijk geen optie als schoonmaakmiddel.

Je kunt ook zelf azijn maken. Eenvoudig, maar het duurt maanden voor het klaar is. Op zich is dat geen probleem, maar omdat ik nooit lang op een plek woon, is dat op dit moment ook geen optie.

Hopelijk vind ik een goed plasticvrij alternatief voor mijn schoonmaakazijn op is. Ik wil niet nu al een uitzondering maken voor plastic op mijn net begonnen plasticminimalism avontuur.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten