15 mei 2013

Markt!

Vandaag eindelijk naar de biologische markt in Den Haag geweest om te kijken wat daar plasticvrij verkocht wordt. En dat is een heleboel. Fantastisch!

Vandaag kocht ik een kilo havervlokken en een halve kilo grote witte bonen. Verpakt in papieren zakken. Volgende keer zal ik mijn eigen bakjes meenemen. Ik betaalde bijna € 6,50 voor deze items, dus goedkoop is het niet. Aan de andere kant is het misschien ook niet veel duurder dan bijvoorbeeld Ekoplaza. Daar kost een halve kilo havervlokken ongeveer € 2,00. Ik geloof dat het rond de € 3,50 kostte op de markt. De bonen kosten dus ongeveer € 3,00. Dit zijn gedroogde bonen, dus gekookt is het wel een aantal kilo. Vooral met de havervlokken ben ik blij, want ik vind de structuur van de Euroshopper havermout niet zo lekker. 


Andere interessante producten die ik heb gespot zijn noten zoals amandelen en walnoten, gedroogd fruit en rode linzen.  

Ik vond het wel jammer dat ik niet kon zien waar de producten vandaan kwamen en wat de prijzen waren. Misschien kwam dat doordat ik er even na 9u was, misschien was men nog niet klaar met de voorbereiding van de kraam.

Maar goed, over het algemeen vind ik het een aanrader, de biologische markt in Den Haag!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten