1 juni 2014

Hardlopend zwerfafval opruimen: Anne doet het een jaar!

PlasticMinimalism is slechts een van vele milieu- en afvalprojecten in Nederland. Online en offline zijn er talloze gelijkgezinden die op elk op hun eigen creatieve manier een steentje bijdragen aan een schonere, gezondere wereld. Anne van Dalen is er zo eentje. Zij valt op.

Wat Anne zo bijzonder maakt -vind ik- is dat ze gewoon doet wat ze het allerleukste vindt: “Ik word hier zo happy van. Ik ben nog nooit zo blij geweest.” Wat maakt Anne zo blij? Hardlopen en zwerfafval oprapen. Tegelijk. Dus zwerfafval oprapen tijdens het hardlopen. Op blote voeten!
"Ik heb besloten om me niet meer te ergeren aan zwerfafval, maar om er iets aan te doen. Daarom raap ik het op en stop het in een zak en die gaat een afvalbak in. Dat geeft me een goed gevoel." (bron)
"...ik doe wat ik doe omdat dit is wat ik leuk vind om te doen en als het toevallig zo is dat mijn levensinvulling iets bijdraagt aan het geluk van andere mensen op deze wereld dan ben ik daar natuurlijk blij om. (bron)

Haar enthousiasme werkt aanstekelijk.
"Overal waar Anne komt wordt ze met open armen ontvangen en staan er enthousiastelingen klaar om een handje mee te helpen. In het Brabantse Oss werd op die manier een recordgewicht van 166 kilo aan zwerfafval opgeraapt." (bron)
Vandaag, op 1 juni, begint Anne aan Deel 2 van haar zwerfafvalreis. Het plan is om een jaar lang door Nederland te gaan hardlopen. Ze begint in Horst, in Limburg. Van Limburg gaat de reis naar het noordoosten. Anne is nog op zoek naar slaapplaatsen, vooral in de kleinere plaatsen in het oosten des lands: Oost-Gelderland, Oost-Overijssel, Oost-Drenthe. En naar sponsors.

Om haar reis te bekostigen heeft Anne onlangs haar koopwoning verkocht en is ze verhuisd naar een huurwoning. Zo blijven haar vaste lasten zo laag mogelijk. Met sponsorgeld financiert ze de weinige kosten die ze nog heeft. Voor 8 euro kun je één dag van de zwerfafvalreis sponsoren.

Wil je een slaapplaats aanbieden, kijk dan voor meer informatie op de website van Anne en registreer je aanbod. Je kunt behalve een slaapplaats ook een sportmassage aanbieden. Anne (of haar assistente) neemt dan vanzelf contact met je op. Je kunt één dag van de zwerfafvalreis financieel sponsoren door 8 euro over te maken. Klik hier voor meer informatie (helemaal onderaan de pagina).

Als je net als ik op de hoogte wilt blijven van Anne's nieuws, kun je haar vinden op Facebook, Twitter en haar eigen website waar ze regelmatig een blog schrijft. Daar kun je je ook aanmelden voor de nieuwsbrief. Anne is niet alleen goed in hardlopen, maar ook in schrijven. Haar weblog en nieuwsbrief zijn dan ook een aanrader.

Anne, bedankt voor de positieve energie en de inspiratie om vooral datgene te doen wat je het allerleukste vindt. Heel veel succes en plezier tijdens je reis!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten