13 december 2013

Oh kom maar eens kijken...

... wat ik van Sinterklaas heb gekregen! 

Broodmeel, walnoten, confiture, appelstroop
in een kleine jutten zak

Vorig weekend vierden we Sinterklaas met mijn familie. Van te voren hadden we lootjes getrokken. Ik heb Sinterklaas aan het plastiminderen gezet. Op mijn lijstje stond namelijk dat ik in ieder geval niks van plastic wilde hebben. Dus geen producten van plastic en ook geen plastic verpakkingsmateriaal.


Sinterklaas heeft zijn best gedaan. Alleen een van de cadeautjes, walnoten, was verpakt in plastic. Volgens de oude man is dit plastic echter biologisch afbreekbaar. Met zo'n claim kan ik niet zoveel, omdat biologisch afbreekbaar van alles en nog wat kan betekenen. Of en hoe snel iets biologisch afbreekt hangt namelijk af van verschillende factoren zoals de gebruikte grondstoffen, warmte, aanwezigheid van wormen en luchttoevoer.

Gisteren heb ik brood gebakken en gegeten met de appelstroop. Was heerlijk!

2 opmerkingen:

  1. Wat toevallig, ik heb net ook een berichtje over onze Sinterklaasviering geschreven! (hier). De zelfgebakken koekjes die ik had gekregen, zaten in een hergebruikt emmertje van tomaten :) En ik ben erg blij met mijn glazen maatbekertje, want degene die ik had (van plastic) was echt superonduidelijk af te lezen. En met mijn hervulbare pepermolen ben ik ook superblij, want in de supermarkt kun je alleen maar gemalen peper kopen of pepermolens die je niet na kan vullen :P

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Heb je blog gelezen, leuk! Zelfgebakken dingen is een goed idee. Ga ik dit weekend doen voor een kerstcadeautje.

      Verwijderen