25 augustus 2013

Nee/nee sticker voorkomt plastic op fiets

Toen ik vanavond naar mijn geparkeerde fiets op Den Haag Centraal liep, ergerde ik me aan de plastic zadeldekjes die op elke fiets zaten. Dit soort producten is natuurlijk nuttiger dan bijvoorbeeld papieren flyers die soms aan je stuur gehangen worden. Die vallen altijd van de fiets. Maar goed, ik heb al een heel mooi zadeldekje, een duurzame zelfs, en heb dus geen nieuwe nodig.

Omdat ik de ongevraagde reclame aan mijn fiets zat was, heb ik een tijdje geleden een nee/nee sticker op mijn frame geplakt. En wat blijkt? Het werkt! Mijn fiets was als enige overgeslagen in de zadeldekjes campagne van de Vredesloop. Weer een beetje plastic afval bespaard.

Ik vraag me trouwens af wat de regels zijn omtrent ongevraagde reclame op fietsen. Een snelle zoektocht op het www levert niks concreets op. Ik vind het gek dat je zomaar reclame op iemands eigendom zou mogen hangen. Zulke campagnes zorgen voor veel afval en leveren voornamelijk/alleen iets op voor de winkel/organisatie die flyert, maar ik als fietseigenaar blijf met de troep zitten. Met een beetje pech belandt zo'n zadeldekje of flyer op de grond. Zonde van het materiaal en gevaarlijk voor de natuur en dieren.

2 opmerkingen:

  1. Hoelang denk je dat hij erop blijft zitten?? Als je hem er constant op laat zitten is hij zo weg. Voor die plastics hoesjes kun je langer mee doen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ha Rene!

      Ik neem aan dat je mijn eigen zadelhoesje bedoelt? Die gebruik ik alleen als het regent. Anders is 'ie inderdaad zo weg.

      Leuk dat je hier leest!

      Verwijderen